Kees van Dijk neemt afscheid bij Debets Schalke

“Er is een tijd van komen….en er is een tijd van gaan…...” Sinds november 1994 is Kees van Dijk in dienst van Debets Schalke als werkvoorbereider en inkoper. En vandaag 25 jaar later neemt hij afscheid van dit kassenbouwbedrijf om te gaan genieten van zijn welverdiende pensioen.

Wandelende Bibliotheek

“Al een kwart eeuw mogen we bij Debets Schalke van deze wandelende bibliotheek, voor wat betreft de kennis van de Venlo kas, gebruik maken”, vertelt Jorel Schalke, eigenaar van Debets Schalke. Tijdens de kerstborrel in 2017 heeft de directie van Debets Schalke & DS Hortitrade Kees en zijn vrouw Therese in het zonnetje gezet om zijn pensioengerechtigde leeftijd te vieren. Toch bleef Kees het afgelopen jaar verbonden met Debets Schalke om een tal van werkzaamheden uit te voeren in samenwerking met het engineering team, maar nu is toch de tijd gekomen voor een definitief afscheid. Vandaag is de laatste werkdag van Kees.

"Altijd in voor een dolletje"

25 jaar heeft Debets Schalke van de expertise, doortastendheid en vasthoudendheid van Kees van Dijk gebruik mogen maken. Er is vakinhoudelijk weinig waar Kees niet iets van weet en hij is altijd bereid om de kennis over te dragen. De kennis van Kees van Dijk is van onschatbare waarde! Daarnaast is Kees ook altijd in voor een dolletje. En heeft hij meerdere malen als Paashaas een glimlach op de gezichten van zijn collega’s getoverd. Niet alleen de collega’s van Debets Schalke & DS Hortitrade, maar ook de vaste leveranciers zullen Kees van Dijk gaan missen.

“Kees van Dijk heeft in de loop der jaren aan honderden kassenbouw projecten meegewerkt. Maar er is 1 project die Kees altijd noemt. Een project uit 1999. De bouw van een Oranjerie in Joure. We hebben nog een archieffoto gevonden van dit mooie project. Grand café De Oranjerie is niet om de hoek, maar als Kees in de buurt is gaat hij altijd even kijken, zegt Jorel Schalke. “We zullen Kees missen, maar zijn bouwkundige visie vind je zowel in de wereld als dichtbij huis terug. Bijvoorbeeld laatst het project van “De Westlandse Aardbei”. We zijn trots dat wij al meer dan 25 jaar de werkgever van Kees van Dijk mochten zijn. Een barre man zouden we op z’n Westlands zeggen”.

Pensioenleeftijd

“De komende tijd zal het voor Kees wennen zijn, maar zijn vrije tijd zal hij wel weten te vullen. Als opa zal hij waarschijnlijk veel van zijn tijd besteden aan zijn prachtige gezin en kleinkinderen. En met het lente weer op komst zullen we Kees vaak op de fiets in het Westland zien rijden of ergens op een golfbaan een balletje zien slaan. Wij wensen Kees veel plezier en gezondheid toe in de toekomst en dat hij maar lang van zijn pensioen mag genieten. Rest ons niets anders om te zeggen: Kees, bedankt voor alle mooie jaren, die je ons hebt gegeven. Vandaag is geen afscheid, maar een tot ziens!” zegt Jorel Schalke.

///////////// Einde Persbericht /////////////