Solar installatie op kassen en stallen dankzij subsidie van de overheid

Debets Schalke BV juicht de stimuleringsregeling van de overheid, Asbest eraf, zonnepanelen erop, toe. Vanaf 1 juli 2013 kunnen agrarische ondernemers subsidie ontvangen voor het vervangen en saneren van asbestdaken, onder de voorwaarden dat het wordt gecombineerd met plaatsing van zonnepanelen. De subsidieregeling komt boven op de fiscale mogelijkheden voor investeringen in asbestsanering en zonnepanelen. Deze regeling loopt vooruit op een mogelijk verbod op bezit van asbestdaken in 2024.

”Het openstellen van deze subsidieregeling verlaagt de drempel om zonnepanelen aan te schaffen,” aldus Wim van Weele, sales manager Debets-Schalke BV. “Met rekenmodellen kunnen wij bepalen of het ook voor een Nederlandse agrarische ondernemer interessant is om tot aanschaf over te gaan.”

De overheid stimuleert met deze regeling ook het maatschappelijk verantwoord ondernemen. De agrarische ondernemers hebben nu dé kans om oude asbest te verwijderen en om groene energie op te wekken. Een solar installatie is een uitstekende oplossing hiervoor. Een kas is de perfecte drager voor zonnepanelen. Debets-Schalke BV kan zonnepanelen integreren in een kasdek, waardoor er geen extra constructie gemonteerd hoeft te worden.

Naast kassen kunnen zonnepanelen ook gemonteerd worden op bijvoorbeeld stallen, schuren, kantoren, bedrijfsruimten en productieruimtes. Debets-Schalke BV werkt uitsluitend samen met gecertificeerde bedrijven die asbest saneren. Sanering en installatie is op korte termijn al mogelijk.

////////// EINDE BERICHT //////////

Over Debets Schalke

Debets Schalke is een onderneming die zich toelegt op de wereldwijde verkoop van nieuwe en gebruikte kassen en installaties. Sinds de oprichting in 1985 zijn er wereldwijd al duizend deel- en turn-key projecten vakkundig en zorgvuldig uitgevoerd. Voor het laatste nieuws volg Debets Schalke op Twitter/DebetsSchalke

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze Marketing & Communicatie manager